Pomysły na sycące śniadanie, które doda energii małym i dużym

śniadanie dla dziecka
Oatmeal porridge with fresh berries, oats with blueberry and raspberry

Masz dylemat co przygotować swojej rodzinie na śniadanie, które smakowałoby każdej osobie, a do tego było sycące i pożywne? Mamy dla Ciebie dość zaskakującą propozycję. Produktem, który rozwiąże Wasze śniadaniowe dylematy, jest… kaszka! Mowa tu oczywiście o tej tradycyjnej, pochodzącej z ekologicznych zbóż. Oto jak możesz przygotować kaszkę, by napełniła Twoją rodzinę energią aż do obiadu.

Kaszka orkiszowa z dodatkiem dyni

O tym, czy dana potrawa jest sycąca, decyduje m.in. zawartość białka oraz błonnika pokarmowego. Tradycyjne kaszki jako pełnoziarniste produkty zbożowe są źródłem obu z tych składników. Pierwszym przepisem na kaszkę, który warto wypróbować, jest połączenie rozdrobnionych ziaren orkiszu z dynią. Jeśli rozszerzanie diety dziecka jest tematem, który właśnie przerabiasz w swojej kuchni, możesz zacząć od tego zboża – orkisz jest lekkostrawny, łatwo przyswajalny i świetnie sprawdzi się na początku urozmaicania jadłospisu. Do gotowej, lekko przestudzonej kaszki orkiszowej dodaj np. ugotowaną i rozdrobnioną dynię.

Malinowa kaszka jaglana z migdałami

Zaletą kaszek są nie tylko ich wartości odżywcze, jak wcześniej wspomniana wysoka zawartość białka i błonnika, lecz także łatwość przygotowania. Poranki nie zawsze są spokojne, dlatego nie warto dokładać sobie więcej pracy i przygotowywać wieloskładnikowych śniadań, które zajmują dużo czasu. Kaszka to posiłek, który przygotujesz w kilka minut, nie odwracając uwagi od maluchów, które trzeba mieć często na oku. Jeśli Twoja rodzina lubi owocowe smaki, zaproponuj sprawdzone połączenie kaszki jaglanej z malinami i migdałami.

W sezonie możesz wykorzystać oczywiście świeże maliny. Te nie zawsze są jednak pod ręką, dlatego w szafce warto mieć zapas malin liofilizowanych. Ich dodatkowym atutem jest kolorowanie kaszki na różowy kolor – walory estetyczne z pewnością zachęcą każdego do spróbowania. Gotową kaszkę możesz posypać płatkami migdałowymi lub sproszkowanymi orzechami albo polać odrobiną masła orzechowego.

Kaszka owsiana z bananem i czekoladą

Nasza ostatnia propozycja to klasyk, który najbardziej docenią fani owsianki. Czy wiesz, że oprócz płatków, z owsa powstaje również doskonała kaszka nie tylko dla dzieci, ale i dla dorosłych? Kaszkę owsianą wystarczy ugotować na mleku lub napoju roślinnym, a na wierzchu położyć kawałki banana. Jeśli owoc ten nie trafił do Twojego koszyka w czasie ostatnich zakupów, możesz wykorzystać banana liofilizowanego w proszku. Całość posyp startą gorzką czekoladą albo szczyptą kakao.